i

KopForum

Liverpool FC Supporters’ Club Scandinavian Branch

Før kampen: Arsenal-Liverpool FC 10.02.10

Siste innlegg to, feb 11 2010 0:54 av Jacfer. 94 svar.
Side 1 av 7 (95 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • lø, feb 6 2010 18:15

• Walther
    • Topp 50
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Oslo
    • Innlegg 958

Før kampen: Arsenal-Liverpool FC 10.02.10

ARSENAL - LIVERPOOL

Emirates Stadium, onsdag 10.februar kl.20:45 på Canal+Sport1

En herlig arbeidsseier mot Everton skal nå føles opp i et meget vanskelig bortekamp mot The Gunners.

I følge statestikken, er vi et av de beste lagene i Premier League pdd. da vi har tre seiere og to uavgjort på de fem siste i ligaen. Vi har ikke sluppet inn mål siden 16.januar mot Stoke, samt at vi ikke har tapt siden borte bortekampen mot Portsmouth 19.desember i fjor.

Det virker som vi har stabilisert et godt forsvarsspill med selvtillit, da vi ikke slipper inn mål. Vi må fortsette den gode trenden borte mot en sterk rival i Arsenal på onsdag.

Arsenal har tatt veldig inn på teten i ligaen rundt nyttårstider, men kan ikke sies å ha hatt en god periode nå helt i slutten av januar, ved å bli rundtspilt av Manchester United den 31., uavgjort mot Aston Villa den 27. og slått ut av cupen mot Stoke den 24.

Vi tapte som kjent mot Arsenal forrige gang vi møtte dem. Det var tilbake i desember, den gang på Anfield. Vi startet kampen knallgodt, men maktet å kun lede med ett mål til pause. Kuyt målscorer. Andrey Arshavin er en gudfryktet mann på Anfield og igjen scoret han. Det var først etter at vår Johnson scoret selvmål. Gunners vant 2-1.

Kampen før der var tilbake i oktober. Det var cup, dog, men på Emirates. Den kampen er kanskje mest kjent for debuet til Aquilani, samt et perlemål fra Insua. Vi tapte tilslutt 2-1 og røk ut av cupen.

Derfra må vi tilbake til april. Tilbake til den velkjente og "legendariske" 4-4-kampen, hvor Arshavin dunka inn fire. Han scoret 1-0 i første omgang, men så snudde vi det ved Torres og Benayoun, før Arshavin scoret to igjen. Dermed 2-3. Vi fikk inn 3-3 ved Torres, før Arshavin igjen(!!) scoret helt på slutten. På overtid fikk Benayoun avslutte festen med sitt andre og lagets fjerde. 4-4.

Vi har altså på de tre siste ikke slått Arsenal. Faktisk må vi tilbkae til 8.april 2008, i Champions League, for å finne sist gang vi vant mot Arsenal. Da slo vi dem 4-2 på Anfield etter en fantastisk "Europa-kveld". Hyypiä, Torres, Gerrard og Babel målscorere.

Dermed har vi på de tre siste kampene (uansett turnering) kun én uavgjort og to tap mot Arsenal. 6-8 i målforskjell.

Arsenal ligger per dato på 3.plass. De skal spille imorgen (søndag 07.02) mot Chelsea på Stamford Bridge, noe som nok blir en tøft batalje. Satser på at de tømmer krefter da...:-)

Denne sesongen har London-laget scoret hele 60 ligamål og sluppet inn 28. Lagets toppscorer er Cesc Fabregas med elleve totalt.

Ved skader er van Persie ute hele sesongen. Eduardo, Diaby og Vela er ikke med mot Chelsea i morgen, så alle testes neste uke for å se hvordan de ligger an. Ellers skal startelleveren være skadefri.

Mulig startoppstilling:

Almunia

Sagna
    Gallas
    Vermaelen
    Clichy

Song
    Denilson

Rosicky
    Fabregas
    Nasri

Arshavin

• lø, feb 6 2010 18:21 Svar til:

• Terayon
    • Topp 500
    • Registrert dato ti, des 29 2009
    • Stavanger
    • Innlegg 181

Re: Før kampen: Arsenal-Liverpool FC 10.02.10

Dette blir nok en enda tøffere kamp ja.og vi som kjemper om 4plass kan også tenke at viss chelsea slår arsenal og vi slår arsenal så er vi bare 1poeng bak arsenal og da er også 3plassen åpen,men for all del,la oss konsentrere oss om 4plass.

• lø, feb 6 2010 18:27 Svar til:

• Aquaman
    • Topp 50
    • Registrert dato on, apr 1 2009
    • Innlegg 934

Walther:

Almunia

Sagna
    Gallas
    Vermaelen
    Clichy

Song
    Denilson

Rosicky
    Fabregas
    Nasri

Arshavin

Dersom vi ikke slår dette laget, skriker jeg.
  • lø, feb 6 2010 18:29 Svar til:

Vanskelig bortekamp, men slettes ikke umulig. Arsenal viste slett - faktisk ganske så elendig - forsvarsspill hjemme mot United sist. Om Gerrard henter fram sine beste pasninger til en opplagt N'Gog på topp, så skal det være godt mulig å putte borte mot Arsenal.

Vi må for all del unngå tap. Hvert eneste poeng kan bli avgjørende i kampen om den viktige 4. plassen, så la oss håpe gutta kjemper som besatte, helt til siste slutt. Vi går viktige dager i møte, la oss håpe på det beste. Make us dream!!

• sø, feb 7 2010 0:07 Svar til:

• Sellis
    • Ikke rangert
    • Registrert dato sø, jan 31 2010
    • Innlegg 2

Alle kamper mot "topp 4", om vi kan sei det enno :-)       er aldri lett....men i og med at arsenal blei ydmyka i forgje kamp og vi har eit liverpool som kjemper som galne for kvar einaste ball for tida, så kan det godt hende denne kampen tipper i vårt favør. Noko som ikkje alltid har skjedd denne sesongen. Sjøl om kampen idag var til tider veldig prega va duell spill, så synest eg at liverpool viser ein liten tendens av å spille litt fin fotball igjen. Gerrard har virkelig begynt å komme i form igjen no og han kjem til å spille ein stor rolle på onsdag. Det ligge ein GERRARD scoring i lufte i den kampen :-)   Sjøl om Maxi var veldig lite innvolvert i kampen, så va det oppløftande det han gjorde når han først hadde ballen. Macherano e alltid i form. Kuyt e i meget stabil og god scoringsform. Carrager kunne ikkje spilt med hjerta lenger utapå drakte enn han gjer. Reina e bunnsolid og Insua viser ein god del bra ting på offansiven, sjøl om han e litt temposvak defansivt. Men igjen greie han som oftast å krangle ballen riktig vei igjen. Med andre ord: Eg trur LIVERPOOL spiller med veldig stor sjølvtillit om dagen :-)Slepper ikkje inn mål lenger heller. 

No e dei litt der at dei veit at dei kan vinne mot kven som helst igjen! Så eg trur LIVERPOOL vinner på onsdag igjen eg, ikkje berre fordi eg e LIVERPOOL supporter, men fordi LIVERPOOL e eit meget sterkt lag for tida! :-)

Virker som Villa, Tottenham og City viser nok ein sesong at dei ikkje greier fjerdeplassen. Alle dei som kjemper om 4. plassen med LIVERPOOL for tida sliter med å få gode resultater for tida :-) Så eg trur ikkje LIVERPOOL gir fra seg den 4.plassen meir denne sesongen! Eg har sagt veldig lenge at eg trur LIVERPOOL kjem høgare enn 4.plassen! Og det e meget sannsynlig at LIVERPOOL er det om 2 runder. Ja, eg veit kampane e mot Arsenal og City borte :-)

Lykke til på onsdag folkens :-)

0-3 og ydmykelse ;-)

At the end of an storm is an GOLDEN sky

• sø, feb 7 2010 0:53 Svar til:

• Domino
    • Topp 200
    • Innlegg 296

Tror vi vil nyte godt av at Agger er tilbake i slag, dette ville nok ikke vært noen kamp for Kyrgiakos, ved mindre han har enda flere ferdigheter å vise oss. Formen til Insua kom på et bra tidspunkt, da han vil få mye å gjøre mot hurtige, tekniske, samspillte Arsenal på kanten. Carragher kan sikkert flyte litt på rutinen. Skrtel får stille som forsvarets skumle bidrag, da Arsenal stort sett består av små, pinglete, lettvektere ;)

Ellers er det fristende å la Aquilani starte, evt. komme inn i 2. omgang, da Arsenal forhåpentlig vis kjenner morgendagens kamp i beina, og ikke orker å presse like hardt. Vi har da én dag lengre hvile, og kan kanskje utnytte det ved mere finspill. Men regner med at Rafa kjører safe, med Lucas og Masche, som sammen kan rive midtbanen deres i filler. Vil tro Mascherano og Fabregas blir godt kjent.

Kuyt kan fortsette formen på høyrekanten, da hurtige driblefanter kan komme til kort mot raske backer hos The Gunners. Vi satser på rå styrke og løpskraft! ;) Riera skulle jeg gjerne sett på venstrekanten, da Maxi har virket helt anonym de gangene han har spillt. Babel kan være joker, men er redd han ikke får like stor nytte av hurtigheten på kantene. Kanskje som spiss, dersom han fortjener en ny sjanse i det hele tatt.  

Steven er tilbake i form, og kan fóre Ngog med lissepasninger, gjennom et Arsenal-forsvar som har vist seg like hullete som en gjennomsnittlig Sveitser-ost (mot Man U, og kanskje Chelsea).

Med samme innsats som mot Everton, vil ikke Arsenal-spillerne være gjenkjennelige for mødrene deres engang, etter kampen!

1-2 evt. 1-3 ved et svært sent mål. Dette haler vi i land, men jeg frykter nå Arsenal mer en City. Blir spennende!

• sø, feb 7 2010 1:05 Svar til:

Aquilani burde få spille fra start her. Arsenal er jo et av de mer "spillende" lagene i PL, som det i utgangspunktet finnes få av. Det vil jo alltid være en råtass eller to på et lag, men poenget kan umulig ha vært å bruke 170 mill på en som aldri skal møte tøff motstand i England?

Uansett er vel dette en av de kampene som passer for han, eller? For hva blir taktikken her?

La Arsenal kjøre siden de har hjemmebane, og satse på kontringer? Det er jo grunn i seg selv. Eller skal vi prøve å spille ut Arsenal, noe jeg neppe ser vil skje? Jeg driver bare å fremhever det samme poenget, her.. Han burde spille fra start. Forventer at han begynner å prestere hvertfall neste sesong, og da burde han jo få spille mer.

Ellers syns jeg Gerrard gjorde en ekstra manns innsats etter utvisningen til Kyrgiakos mot Everton. Han var innvolvert både defensivt og offensivt, nesten som han hadde fått kraften fra Kyrgi til å yte så mye ekstra ;P Syns uansett han gjorde mye bra defensivt arbeid, og kunne godt sett han i rollen ved siden av Masche mot Arsenal.

Håper på Kuyt fra start, han scorer jo omtrent hver kamp for tiden, men N'gog kan gjerne spille lengst fremme.

Dette blir utrolig spennende og jeg håper på 3 poeng, men det viktigste er å unngå tap og baklengsmål i denne kampen.

YNWA

• sø, feb 7 2010 1:18 Svar til:

• Skuggen
    • Topp 500
    • Registrert dato on, sep 23 2009
    • Nesodden
    • Innlegg 229

Jeg kom først på tanken nå idag at det faktisk er mulig å ta 3.plassen, hvis Arsenal taper i morgen (noe jeg håper på, slik at Chelsea tar over 1.plassen fra Manu), og vi vinner på onsdag ligger vi faktisk bare 1p bak dem og da er det fullt mulig å gå forbi!

Det vi har erfart med Arsenal de siste oppgjørene er at de ikke gir seg hvis vi scorer før dem, og at de er gode til å komme tilbake. Så her holder det ikke med kun et mål og middels godt forsvarsspill, vi må spille minst like godt som mot Everton og score helst 1-2 mål.

Dette blir en kamp hvor alt jeg bryr meg om er at vi får 3 poeng med oss, og at ingen blir skadet. 4-4 kampen i mai var muligens noe av det verste jeg har sett, altså at nervene tok overhånd ettersom spenningen var til å dø av. Traumatisk.

Utfall?..hm

Arsenal 2-3 Liverpool

To sene fra Gerrard

• sø, feb 7 2010 2:38 Svar til:

• MagW
    • Ikke rangert
    • Registrert dato sø, aug 16 2009
    • Gjøvik
    • Innlegg 83

Skuggen:
    Jeg kom først på tanken nå idag at det faktisk er mulig å ta 3.plassen

Tredjeplassen er faktisk innen rekkevidde ja, hvis Chelski og vi vinner! Om jeg ikke tar helt feil, pleier vel Arsenal å dabbe litt av utover sesongen eller?

Det mest bisarre å tenke på, er at hvis vi ikke hadde sluppet inn mål mot Stoke, og klart å skore mot Wolves (for å ta to eksempler), hadde vi vært ett fattig poeng bak Arsenal per dags dato. Men slikt er bare drømmetenking uansett.

Forventer å se Aquilani fra start, gjerne i en offensiv rolle, med Gerrard og Masche bak i banen. Offensivt vil vi få en fin rekke fremover i Masche - Gerrard - Aquilani - (Maxi-Kuyt) -N'gog. Dette ser jeg mål lang vei av!!

Blir spennende! Litt for spennende...

• sø, feb 7 2010 10:02 Svar til:

Jeg håper egentlig Riera og Kuyt starter på kantene. Kuyt ser ut til å komme i form og bredden til Riera er alltid savnet når han ikke spiller. Og både Kuyt, N'Gog og dels Gerrard er ganske dyktige hodespillere. N'Gog har høyden, og Kuyt gikk vel under navnet "den flygende hollender" i eredivisje? Det er jo bare Aurelio og Riera som får til innlegg fra kantene. Insua prøver, men har litt igjen på treffsikkerheten. Hadde vi lagt like mange innlegg fra kanten som f.eks Villa gjør i kamper (selv om de har spillere og system bedre tilpasset stilen) er jeg sikker på at vi hadde fått like stor uttelling som dem. I form av 1-2 mål pr 15-20 innlegg.

Det hadde vært spennende med denne lagoppstillingen:

Reina

Carra - Skrtel - Agger - Insua

Gerrard - Masche

Kuyt - Aqui - Riera

N'gog

Med Babel, Aurelio og Maxi på benken har vi dekke for de fleste plassene. Masche kan også gå ned i forsvar dersom det skulle bli nødvendig. (skader, etc.) Så håper jeg å se Pacheco på benken, selv om jeg ikke regner med det. Tøff motstand på bortebane, lukter det defensive spillere av :P

Men gleder meg hvertfall :) Får håpe den ekstra dagen med forberedelser spiller en rolle.

• sø, feb 7 2010 10:29 Svar til:

• Mantaur
    • Topp 500
    • Registrert dato ma, sep 1 2008
    • Innlegg 95

Spillerne har litt å bevise etter at de nærmest kapitulerte sist disse to lagene møttes. Slår man Arsenal nå så kan man nærmest friskmelde dette laget. Krise over!

• sø, feb 7 2010 21:49 Svar til:

Jeg liker det jeg ser. Arsenal sliter veldig for tiden. Mens vi er i en bedre periode. Håper selvtilitten til Arsenal er like langt nede som prestasjonene dems. Vi må starte som sist mot arsenal. Høyt tempo og bra intensitet. Vi må ikke legge oss bakpå i andre. Kampen kommer til å bli strålende, og jeg gleder meg. Ihvertfall med tanke på at hvis vi vinner, så er vi to poeng bak dem, og to poeng bak 3. Plassen. Vinner man EL og kommer på 3.plass er ikke sesongen en katastrofe lengre. God kamp
  • sø, feb 7 2010 21:54 Svar til:

• philiplfc
    • Ikke rangert
    • Registrert dato sø, feb 7 2010
    • Innlegg 4

tror det er lite sansynlig at arsenal spiller med arshavin som enselig spiss mot liverpool enten spiller arsenal en ren 4 4 2 formasjon med arshavin bendtner eller starter bedtner som enslig spiss og arshavin ut til høyre arshavin har farta å teknikken som kan legge in til den storvokste dansken defo er det dumat at vi har soto ute med suspensjon

• sø, feb 7 2010 21:56 Svar til:

• Billy
    • Topp 200
    • Innlegg 285

Aquaman:

Walther:

Almunia

Sagna
    Gallas
    Vermaelen
    Clichy

Song
    Denilson

Rosicky
    Fabregas
    Nasri

Arshavin

Dersom vi ikke slår dette laget, skriker jeg.

Hva tilsier at vi SKAL slå dette? Her er det vel 5 stk som både er hurtigere og har bedre teknikk enn noen av våre? Slår vi Arsenal, ja da er det en prestasjon på linje med seieren i Istanbul, dog uten at vi får noe trofe....

• sø, feb 7 2010 22:02 Svar til:

Arsenal spilte vel egentlig ikke så ille i dag. De hadde jo 55% posession mot Chelsea, på brua. Men de mangler mye fra 30 meter og inn. Ingen skudd, veldig like spillere, og manglende penetrasjon. Tror og håper vi skal klare å slå dem på onsdag!

Måten vi har fremstått i det siste, særlig i går, tyder på at vi begynner å bli mer solide og vanskelige å bryte ned. Isolert sett er uavgjort borte mot de 4 store gode resultater, men vi må jo vinne på Emirates snart. Hvorfor ikke på onsdag? Jeg skal ihvertfall gjøre mitt for å bidra på tribunen...

Side 1 av 7 (95 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »