i

KopForum

Liverpool FC Supporters’ Club Scandinavian Branch

En hyllest til Kuyt

Siste innlegg ti, feb 9 2010 13:55 av Skuggen. 544 svar.
Side 1 av 37 (545 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • fr, mar 14 2008 20:25

En hyllest til Kuyt

Dette er en støttetråd til Dirk Kuyt, som etter min mening har fått alt for mye pepper på forumet. Jeg aner, ut ifra slengbemerkninger og morsomheter, at noen av Liverpool FCs norske supportere er i ferd med å gi Kuyt et urettferdig stempel. Han fortjener ikke å bli latterliggjort; etter min oppfatning er denne mobbingen bare med på å fortelle at de som rakker ned på Kuyt kan lite om fotball.

Jeg skal stanse der, for jeg ønsker ikke at dette skal føre til en diskusjon om noe annet enn det som er min hensikt.

Så til saken. I det følgende har jeg tenkt å dokumentere - og argumentere for - hvorfor Kuyt fortjener mer respekt enn han får i dette forumet.

Som utgangspunkt: Ikke betrakt Kuyt som goalgetter. Han hadde den rollen i Nederland, men har ikke fått den i Liverpool. Kuyt kan, med hell, som svært mange andre, score mer mål. Men det kan altså spillere som Alonso, Pennant eller Babel også. Men en slik selvfølgelig skal ikke skygge for den rollen Kuyt har på laget.

Kuyt er arbeidshesten, den som like mye er offensiv midtbanespiller som spiss. Eller av og til er nesten defensiv midtbanespiller. Han har en enorm aksjonsradius. Han forsvarer, og deltar i det oppbyggende spillet, fra sekstenmeter til sekstenmeter. Han assisterer Mascherano og Alonso, tillater Gerrard å storme fremover, skaper balanse på kanten og sentralt, bryter angrep, forstyrrer...

Er det overraskende at Kuyt er mannen som nesten alltid spiller de vanskeligste kampene?

Dette var mine vurderinger. Nå over til fakta. Og jeg starter med statistikk hentet fra liverpool.no:

* Kuyt har p.t. spilt 38 offisielle kamper for LFC denne sesongen. Det bringer ham inn på Topp 5 av Benitez'mest brukte spillere, hvis vi regner med kamper fra start og innbytter. Bare Carragher, Reina, Gerrard og Babel har flere opptredener.

* På disse kampene har Kuyt scoret ni mål. (26+12 - 9) Det gjør ham til vår fjerde målfarligste spiller, etter Torres, Gerrard og Benayoun. Babel har altså spilt flere kamper enn Kuyt og laget færre mål.

* Bare Gerrard har flere målgivende pasninger enn Kuyt.

* På spillerbørsen ligger Kuyt på sjetteplass, bak Gerrard, Mascherano, Torres, Alonso og Reina, noe som gjør ham til den nest beste angriperen i klubben.

* Kuyt er kåret til Liverpools beste i to seriekamper, noe som bringer ham foran spillere som Carragher og Babel og likt med Reina og Hyypiä.

* Gerrard har scoret fire straffemål og bommet ett. Kuyt har scoret to på to forsøk.

Kuyt er en nederlandsk landslagsspiller (34 landskamper, 6 mål) som fortsatt bare er 27 år. På landslaget regnes han heller ikke som goalgetteren, men liker dypt eller bredt tilsvarende rollen han har på Liverpool. Kuyt kom til LFC som 25-åring for £ 9-10 m. Siden da har han spilt 85 kamper og scoret 23 mål.

I vinter har det ryktes at Bayern München ønsker seg Kuyt, ikke noen dårlig attest. Tyske nettsteder har tvilt på om dette kommer til å skje idet Kuyt betraktes som en unnværlig spiller i Liverpool og en nøkkelspiller for klubbens suksess de siste par årene.

Dirk Kuyt har aldri uttalt seg negativt, selv i perioder hvor han ikke har spilt - eller spilt fra start. Han har hatt ulike roller på laget uten å klage. Derimot har han gjentatte ganger gitt uttrykk for støtte til manageren og forståelse for rotasjon og formasjonsendringer.

På fritiden driver han Dirk Kuyt Foundation til støtte for vanskeligstilte barn i Nederland og i Den tredje verden.

Og da tenker jeg:

Hvorfor skal Dirk Kuyt omtales som enslags kultspiller man kan ha det morsomt med. Ikke bare det - noen sier rett ut at Kuyt er håpløs, talentløs og en vi bare må kvitte oss med snarest. Er dette noe som folk tyner ut av seg på autopilot, uten å reflektere eller tenke over fakta? Er dette LFC-supportere verdig?

Så mye tanketomt, skråsikkert, respektløst vrøvl. Det er til å blir flau over!

• fr, mar 14 2008 20:40 Svar til:

• agaf100
    • Topp 500
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 127

Re: En hyllest til Kuyt

Godt innlegg.

Manglende respekt for Liverpool-spillere som virkelig gir alt for laget og drakten, er dessverre et problem.

• fr, mar 14 2008 20:41 Svar til:

• 23
    • Topp 25
    • Liverpool, Merseyside
    • Innlegg 2 133

Nå som han har begynt å spille ving i 4-2-3-1 systemet, synes jeg han har vært bedre, i likhet med resten av laget, og jeg rangerer han faktisk foran Pennant, Benayoun og Kewell på den plassen.

Synes også ballbehandlingen(For å bruke et Thor Eggen uttrykk), har blitt bedret.

Kuyt er en helt, og setter laget foran seg selv, og har fått i oppgave å løpe 20 mil, fremfor å score 20 mål, og sier det er helt greit. Det er en ekte lagspiller, som jeg er fornøyd med, selvom han kan spille utrolig dårlig til tider, noe som er fantastisk frustrerende.

• fr, mar 14 2008 20:51 Svar til:

Kuyt er for dårlig for en toppklubb, men som person virker han hyggelig og jordnær. Ønsker ham lykke til videre i en annen klubb.

• fr, mar 14 2008 21:06 Svar til:

Positiv som vanlig,eller hva Trophy?

Bra inlegg av deg Carragher,Dirk Kuyt fortjener mye mer respekt enn det han har blant fansen.

Dessuten spiller han faktisk bedre i 4-2-3-1.Han passer nok bedre i denne formasjonen.Nå kan gi mer støtte til Gerrard,og komme til inlegg,som han er ganske flink til Smile

• fr, mar 14 2008 21:14 Svar til:

Et helt fantastisk innlegg!

Jeg er nok også en av mange som irriterer meg grenseløst når Kuyt har en dårlig dag og mister ballen hele tida, men du trekker fram mange positive aspekter som trekker opp. Hyggelig person, arbeidshest, assister over alt på banen, men scorer dessverre for få mål. Kanskje har dette med farens død å gjøre? Personlig velger jeg å gi han en sjanse til, spesielt etter som han har spilt bedre etter at formasjonen er lagt om.

• fr, mar 14 2008 21:20 Svar til:

• haman
    • Ikke rangert
    • Registrert dato lø, jan 19 2008
    • Innlegg 10

Kuyt er rett og slett for dårlig på dette nivået .

Han løper og kjemper bra , men er en elenig når det er snakk om teknikk og pasninger .

Han sliter med veldig dårlig spilleforståelse, noe som hemmer angrepsspille !

Håper vi selger han og får en pen bunke sedler for han !

• fr, mar 14 2008 21:28 Svar til:

Folk (dvs. først og fremst Benitez) må velge mellom Kuyt (og andre slike middelmådigheter) og ligagull. Hvis Kuyt, Crouch, Riise, Pennant, Voronin, Kewell osv. skal få regelmessig spilletid hos Liverpool kan vi bare glemme ligagull. Så enkelt er det.

Enten støtter man klubben eller så støtter man personer - TA ET VALG!

• fr, mar 14 2008 21:40 Svar til:

Flott innlegg og jeg slutter meg til hyllesten. En ærlig spiller og person som fortjener å få heder for en god innsats i en uhyre vanskelig tid for ham etter farens død.

Trist å se at heller ikke på denne tråden klarte våre sutrende og oppmerksomhetsøkende medsupportere å spare oss for oppgulpet sitt. Har inntrykk av at hver eneste tråd på dette forumet blir kapret av de samme personene som ikke unner andre supportere et positivt syn på klubben vår.

Kuyt har altfor lenge vært syndebukken blant de som leter etter èn spiller å henge ut så de slipper å avsløre sine manglende evner til å se helheten.

• fr, mar 14 2008 21:45 Svar til:

• lUrchin
    • Topp 500
    • Innlegg 209

Dummeste jeg har hørt Trophy. Å formulere slike idiotiske ''ultimatium'' er bare dumt.. ALLE toppklubber har behov for forskjellige spillertyper og forskjellige spisskompetanser. Kuyt er en av verdens beste når det gjelder innsats og arbeidskapasitet, noe som er utolig viktig i denne sporten. Å selvsagt så støtter alle på dette forumet klubben, det er derfor vi er SUPPORTERS og ikke FANS.

Ellers så er jeg enig med deg at Voronin og Kewell er for dårlig for denne klubben, men jeg mener at Crouch og Pennant bør få en sesong til.(dette ble litt off-topic men pytt pytt)

Veldig bra tråd forresten!:D

• fr, mar 14 2008 22:06 Svar til:

• Fowler97
    • Ikke rangert
    • Innlegg 13

haman:

Han løper og kjemper bra , men er en elenig når det er snakk om teknikk og pasninger .

Du så kanskje ikke han er den med nest flest målgivende? Det må vel tyde på at resten av laget er enda dårligere på pasninger.....

Trophy: jeg støtter alltid klubben, og er Kuyt i klubben, ja da støtter jeg også han.

• fr, mar 14 2008 22:12 Svar til:

bread&butter:
    Trist å se at heller ikke på denne tråden klarte våre sutrende og oppmerksomhetsøkende medsupportere å spare oss for oppgulpet sitt.

- Hvis du ikke aksepterer andres meninger bør du forsvinne fra debatten, sutregutt.

• fr, mar 14 2008 22:17 Svar til:

• eliasar
    • Topp 10
    • Ålesund
    • Innlegg 2 350

Litt mer diplomatisk: Vi bør kunne respektere andre sine meninger enten man er for eller imot.

• fr, mar 14 2008 22:20 Svar til:

trophy:

bread&butter:
    Trist å se at heller ikke på denne tråden klarte våre sutrende og oppmerksomhetsøkende medsupportere å spare oss for oppgulpet sitt.

- Hvis du ikke aksepterer andres meninger bør du forsvinne fra debatten, sutregutt.

Følte du deg truffet?

Jeg nevnte ingen med navn, jeg bare konstaterte at visse personer ikke klarer å la være å komme med sitt negative oppgulp også i en tråd ment som hyllest til en spiller.

• fr, mar 14 2008 22:21 Svar til:

Trophy, er John O'Shea en slik klassespiller som du mener vi trenger. Darren Fletcher kanskje også. Når United tar ligagull med slikt spillermateriale så vil jeg si at vi nesten har en bedre stall. 

Side 1 av 37 (545 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »